کیک فنجانی

مطبخ خانومی

کیک فنجانی

مهسا رمضانی
مطبخ خانومی

کیک فنجانی

موادلازم:

آرد   4قاشق غذاخوری

شکر   4قاشق غذاخوری

پودرکاکائو    2قاشق غذاخوری

بکینگ پودر    1قاشق چایخوری

شیر        5قاشق غذاخوری

روغن        3قاشق غذاخوری

تخم مرغ     1عدد

طرزتهیه:

اول مواد خشک رو به صورت جداگانه وموادمایع رو هم در ظرفی دیگه به طور جداگانه خوب باهم مخلوط می کنیم.پس من اول آرد رو با پودرکاکائو  و شکر و بکینگ پودر مخلوط کردم. درظرف دیگه ای تخم مرغ رو باشیر وروغن مخلوط کردم.

بعدش روغن روبهش اضافه کردم وخوب مخلوط کردم .ومحتوای این ظرف روبه ظرف اول اضافه کردم وهمه مواد رو خوب مخلوط کردم.

بعدش توی یه قابلمه آب می ریزیم به طوری که وقتی فنجون هامون روتوی قابلمه می ذاریم آب تا نصف فنجون باشه.وصبرمی کنیم تاآب جوش بیاد.

حالا فنجون هامون رو چرب می کنیم واز مواد کیک تا نصف فنجون می ریزیم بعد فنجون ها رو توی قابلمه در حال جوش می چینیم ودم می ذاریم با حرارت کم وبه مدت 25 دقیقه.

بعداز این زمان یک خلال دندون یا کارد توی کیک فرو می کنیم اگه ازمواد کیک چیزی بهش نچسبید یعنی کیک پخته.وبعد ازخنک شدن از توی فنجونها توی ظرف دلخواهمون بر می گردونیم.

اینم آماده شده کیک که من با شکلات وکنجد تزئین کردم اگه خامه هم داشتین می تونین مثل کاپ کیک تزئینش کنین.

می تونین همین مواد رو توی قالب های کاپ کیک بریزین ودرست کنین.فقط من قالب هامو توی قابلمه چیدم وقابلمه رو داخل قابلمه ای که آبش در حال جوش بود قرار دادم.

اینم آماده شده اش.

و اینهم بافت میانی کیک...



موضوعات مرتبط: کیک ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 5 تير 1394برچسب:کیک ها, | 20:21 | نویسنده : مهسا رمضانی |




.: Weblog Themes By SlideTheme :.